Sanok > Orli Kamień > Liszna > Przełęcz na Kopcach > Słonny > Słonna > Przełęcz Przysłup > Przysłup > Załuż

Szlak biegnie w kierunku wschodnim i południowo-wschodnim. Na przejście najlepiej zarezerwować sobie cały dzień.

• [0 km] Sanok. Przez most nad Sanem do dzielnicy Biała Góra.
  • [0,5 km] Sanok Biała Góra. Jeden z największych w Europie skansen – Muzeum Budownictwa Ludowego, o którym więcej piszemy tutaj. Przy wejściu gospoda “Pod Białą Górą”, mająca miejsce w dawnym (XVIII w.) spichlerzu. Od mostu drogą prosto aż do granicy lasu do źródła zwanego Królewską Studnią. Odtąd cały przemarsz poprzez przyrodę Parku Krajobrazowego Gór Słonnych. Ścieżką na grzbiet Orlego Kamienia. Nieopodal kulminacja z dobrym punktem widokowym na zachód: miasto Sanok i Beskid Niski. Sam Orli Kamień, jak sama nazwa wskazuje, jest występkiem skalnym o kilkumetrowej wysokości (518 m n.p.m.).
  • [3 km] Liszna. Z Orlego Kamienia, schodząc w kierunku północnym wieś Liszna położona w dolinie. Drogą asfaltową w prawo można udać się na Przełęcz na Kopcach. Dochodząc do górnej części wsi, tuż za ostatnim domem, drogą w lewo wchodzimy do lasu, skąd widok na wieś. Grzbietem Gór Słonnych. Następnie w prawo bukowym lasem na zalesiony szczyt Słonnego (639 m n.p.m.). Ze szczytu do grzbietowej dróżki i polany, a następnie na szczyt Słonnej. Wędrując dalej grzbietem, docieramy do Przełęczy Przysłup. Po przekroczeniu drogi wchodzimy na szczyt Przysłup (658 m n.p.m.) z rezerwatem o tej samej nazwie. Na szczycie szlakiem zielonym do Załuża z rezerwatem Góra Sobień, o którym więcej tutaj.